Čo je nové v PORTOSe?

Qerko a PORTOS - otázky a odpovede

27.09.2022

Ako prebieha synchronizácia menu medzi PORTOSom a Qerkom? Ako môžem upravovať ceny?

Údaje sa do aplikácie Qerko sťahujú v reálnom čase vždy z PORTOSu. Synchronizácia je plne automatizovaná, takže tovary a ich ceny naďalej spravujete iba v PORTOSe. Používaním aplikácie Qerko si tak nevytvárate žiadne startosti s udržiavaním aktuálneho jedálneho lístku.

Keď v Qerku vznikne objednávka, zobrazí sa mi to priamo v PORTOS Pokladni? Môžem dodatočne upravovať objednávku a zľavy?

Objednávka sa aplikácii PORTOS Pokladňa objaví na stole ku ktorému patrí QR kód, ktorý hosť pred objednaním nasnímal. V pokladnici je teda potrebné mať vyplnenú tzv. mapu stolov.

Ak sa v Qerku zapne možnosť objednávania, po objednávke hostí sa v pokladni objaví otvorený účet. S účtom dokážete plnohodnotne narábať rovnako, akoby ste účet vytvorili klasickým spôsobom, priamo cez pokladňu.

Qerko dokáže operovať aj v jednoduchšom režime, kedy hostia iba uhrádzajú svoje účty a objednávanie tovarov je plne v kompetencii personálu.

Dá sa však zapnúť aj režim objednávania (hosť založí nový účet/objednávku), alebo iba doobjednávania (hosť dokáže iba doplniť tovary na existujúcom účte/objednávke).

O všetkom, čo sa cez Qerko objedná, alebo zaplatí, je personál oboznámený tak, že na fiskálnej tlačiarni vychádzajú papierové potvrdenky o platbe, čiastočnej úhrade, alebo úplnej úhrade. V prípade záujmu sa tieto papierové potvrdenia z aplikácie Qerko dajú vypnúť.

Je poplatok za transakciu cez Qerko vyšší, ako pri platobnom termináli?

Poplatok je síce mierne vyšší, ako pri klasickom platobnom termináli, avšak oproti platobnému terminálu je Qerko nepomerne väčšia pomoc pre personál. A to najmä v čase špičiek, kedy sa čašník vôbec nemusí otáčať k stolu kvôli plateniu, alebo kvôli rozdeľovaniu účtu. Hostia si dokážu účet vzájomne rozdeliť priamo v aplikácii, ak niekto z nich platí iba časť účtu.

Navyše, v rámci úvodnej kampane, prvých 6 mesiacov fixný poplatok za transakciu vôbec neplatíte. Zároveň modul Qerko k aplikácii Portos máte na prvý rok taktiež úplne zadarmo.

Dajú sa platiť objednávky cez ten QR kód, ktorý bude na stole cez NFC priblížením mobilu, alebo karty k nemu bezkontaktne?

Nie. S QR kódom sa pracuje výhradne cez smartfón - nasnímaním, alebo priložením odomknutého telefónu k QR kódu. Samotný QR kód nenačíta platobnú kartu.

Ako je to s kartami, ktoré je potrebné zasunúť do terminálu a nemajú možnosť bezkontaktnej platby?

Použiť sa dajú aj platobné karty bez možnosti bezkontaktnej platby.

Platobnú kartu musí mať zákazník vyplnenú vo svojom smarfóne, buď prostredníctvom Apple Pay, alebo Google Pay, prípadne je možné číslo karty vložiť priamo v aplikácii Qerko. Aplikácia Qerko je držiteľom všetkých bezpečnostných certifikátov ČNB pre korektné a bezpečné narábanie s platobnými kartami hostí.

Aplikáciu Qerko nemusí mať hosť nainštalovanú, po nasnímaní, alebo priložení QR kódu, smartfón ponúkne dočasnú aplikáciu bez potreby inštalácie. Aplikácia pre hostí je samozrejme k dispozícii aj na nainštalovanie a to zadarmo.

Cez akú spoločnosť sú procesovaný platby? Kumulujú sa platby cez Qerko s platbami cez platobný terminál?

Nie, platby sa nekumulujú s inými platobnými terminálmi. Platby cez Qerko spracúva spoločnosť PayU.

Je potrebné mať naďalej platobný terminál na prevádzke?

Qerko neslúži ako úplna náhrada platobných terminálov, avšak v Prahe existujú aj prevádzky, ktoré v prospech Qerka zrušili možnosť platby platobným terminálom.

Aká je viazanosť a výpovedná lehota?

Používanie aplikácie Qerko nie je nijak viazané a kedykoľvek je možné jej používanie ukončiť.

 


Zaujíma vás Qerko a nenašli ste odpoveď na svoju otázku?

Kontaktujte nás na info@portos.sk a radi vám vaše otázky zodpovieme alebo Qerko predvedieme na našom showroome na Kresánkovej 12 v Bratislave. 

Zoznam kategórií